

Frågor & svar
-
Uppdateras appen med den nya funktionen automatiskt för befintliga användare?
Ja, du som befintlig appanvändare kommer att få uppdateringen automatiskt men du kommer att bli ombedd att logga ut och in igen.
-
Kan kunder ge feedback eller rapportera problem med den nya funktionen?
Absolut! Vi värdesätter feedback. Kunder kan ge sin feedback, rapportera eventuella problem eller föreslå förbättringar genom appens inbyggda funktion för feedback
-
Kommer några andra funktioner i appen att ändras?
Nej, allt ska fungera på samma sätt som tidigare.
-
Varför ska jag betala med INGO-appen och inte bara via vanlig mobilbetalning med t.ex. Apple/Google pay?
När du betalar via INGO-appen hanteras hela transaktionen via appen på ett smidigt sätt och du behöver inte göra något i stationens betalterminal.
-
Mitt kort finns redan inlagt sedan tidigare varför behöver jag lägga till det på ett ställe till under ”Betala med appen”?
Ett godkännande via Mobiltbank ID krävs för att kunna använda betalning via mobil. Genom att lägga till ditt kredit/betalkort under ”Betala med appen” får du godkänna en transaktion på 0 kr med ditt Bank ID och därefter kan betalning fungera via INGO-appen. Inga pengar dras i samband med detta godkännande.
-
Jag har ett INGO-kort och vill lägga in det för mobilbetalning i appen, varför fungerar inte det?
För tillfället finns denna möjlighet endast för VISA och Master Card. Vi hoppas på att i framtiden kunna erbjuda det även för dig som vill betala med INGO-kort.
-
Jag har ett American Express kort och vill lägga in det för mobilbetalning i appen, varför fungerar inte det?
För tillfället finns denna möjlighet endast för VISA och Master Card .
-
Kan jag betala med INGO-appen på stationer i både Sverige och Danmark?
Ja, det fungerar över landsgränserma.