Frågor & Svar

Vi på INGO står alltid redo att hjälpa våra kunder. Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som vi får. Använd sökfunktionen eller tryck på den kategori som passar ditt ärende bäst. Hittar du inte svaret på just din fråga så finns våra kontaktuppgifter längst ner på den här sidan.

Varför har det reserverats ett belopp på mitt bankkort i samband med tankningen?

Vid köp med bankkort gör banken en reservation på 1200 SEK. När tankningen är avslutad ska reservationen tas bort. Kontakta kortutgivande bank om rese

Jag har förlorat mitt kort, vad ska jag göra? 

Har du förlorat ditt kort behöver du spärra det omgående enligt instruktioner för den typ av kort du har. 

Mitt kort fungerar inte. Varför?  

Hjälp när ditt kort inte fungerar på stationen

Kan jag ändra koden på mitt kort?

Du kan lätt ändra din kod på våra INGO-stationer eller i INGO appen.

Var kan jag använda INGO-kortet?

Ditt INGO-kort gäller på alla INGO-stationer i Sverige och Danmark samt på alla Circle K stationer i Sverige, Danmark och Norge.

Hur avslutar jag ett konto på INGO? ​​

Här hittar du information om hur du avslutar ditt INGO-konto.

Hur ansöker jag om INGO-kort?

Här hittar du information om hur du ansöker om ett INGO-kort

Kan jag beställa flera kort på mitt konto?

Ja, det går att ha flera kort på samma konto. Kika in här så får du reda på hur.

Jag vill ändra person- eller företagsuppgifter?

Har du flyttat, bytt namn eller ändrat några person- eller företagsuppgifter. Här hittar du all info du behöver.

Var kan jag hitta mer information om INGO Mastercard?

Klicka på följande knapp för att läsa mer om INGO Mastercard

Jag vet att jag har fria liter kvar. Var kan jag se hur många liter jag har kvar?​

Dina fria liter syns I appen​.

Erbjuder INGO en inblandning av HVO i diesel?​

På ett antal av våra stationer har vi en bioinblandning i vår diesel.​

Det är fel på min faktura. Hur gör jag? ​

Kontakta oss så hjälper vi dig, läs mer här. ​

Hur länge kan jag spara mina fria liter?​

Dina fria liter är giltiga i två år.​

Vad är vinterkvalité på E85?​

E85 med vinterkvalitet innehåller en högre andel bensin ​

Jag har bara tankat en gång men har blivit debiterad två gånger. Hur gör jag?​

Läs mer om dubbeldebitering här. ​

Varför kan jag inte använda mina fria liter?​

Banken måste i första hand godkänna din korttransaktion.​

Kan alla personbilar tanka diesel med en 35 % -ig inblandning av HVO?​

Alla dieseldrivna bilar kan tanka diesel med en inblandning av 35% ​

Hur kommer det sig att INGO ingår i den juridiska enheten Circle K Sverige AB? ​

INGO och Circle K jobbar som två separata varumärken men ägs av det kanadensiska bolaget Alimentation Couche-Tard.​

Var visas veckans vinnare av drivmedel?​

På ingoapp.com kan du se vinnarna varje vecka​

Har INGO biltvättar? ​

Ja, på fyra av våra stationer i Sverige och 40 i Danmark ​

INGO samarbetar med organisationen Friends, stämmer det?​

Ja, INGO <3 Friends​

Varför har ni inte mobilbetalning i INGO appen?​

Vi erbjuder för närvarande inte den tjänsten​

Hur får jag ett kvitto på min tankning?​

Ditt kvitto kan du få på station, i appen eller via kontakt med oss.​

Hur kan jag få hjälp när kundservice är stängt? ​

När kundservice är stängt hänvisar vi till vår hemsida ingo.se eller självservice i INGO-appen​

Får jag spelförsök i appen när jag tvättar min bil på INGO CARWASH i Sverige och Danmark?​

Ja. Alla transaktioner på en INGO-station ger dig spelförsök.​

Vad kan jag göra när er utrustning inte fungerar? ​

När vår utrustning inte fungerar så vill vi gärna att du kontaktar oss så att vi kan åtgärda det.​

Varför ska jag koppla mitt betalkort (INGO-kort/bankkort) till INGO appen?​

Det finns många fördelar att koppla betalkortet till appen. ​

Kommer INGO att införa el-laddare på stationerna?​

Just nu har vi ingen information om detta​

Varför byter ni ut kortmunstycken på INGO-stationerna? ​

för att det ska bli ännu säkrare att tanka på våra stationer med kort​

Hur registrerar jag mig för att få tillgång till spelfunktionen där man kan vinna fria liter?​

Enklast är att göra det direkt i appen​

Har ni kamerabevakning på era stationer? ​

Ja, vi har kamerabevakning på de flesta av våra INGO-stationer. ​

Vilka bilar kan tanka B95 E10?

94% av alla bensinbilar är godkända för E10. Alla tillverkade från 2011 men även men även många äldre bilar. Läs mer här.

Förslag på ny station​

Vi letar alltid efter nya platser att bygga stationer. ​

Hur använder jag de fria liter som jag har i min app? ​

Läs mer om hur du använder dina fria liter här​

Varför skyltar inte alla INGO med det pris som visas på hemsidan? ​

Priset på hemsidan är vårt listpris och priset som visas på skylten/stolpen kan skilja sig. Här hittar du mer information om våra priser.​

Jag har förlorat pengar på en INGO-station. Hur gör jag? ​

Om du förlorat pengar så ber vi dig skicka in ne reklamation till oss​

Vilka betalningssätt finns det för INGO-kortet?

Autogiro, pappersfaktura, e-postfaktura eller e-faktura. Du väljer. Läs mer här!

Måste jag tanka ett visst antal liter drivmedel för att få nya tävlingsförsök?​

Det finns många fördelar att koppla betalkortet till appen. ​

Varför ligger INGO:s pris ibland på samma nivå som konkurrenternas pris?​

Vår långsiktiga målsättning är att alltid erbjuda kunderna ett lågt pris. Läs mer om våra priser här.​

Jag vill göra en reklamation gällande biltvätten. Hur gör jag? ​

Kontakta oss så hjälper vi dig, läs mer här. ​

Jag vunnit fria liter. Hur lång tid tar det innan dem visas i min app?​

Inom 48 timmar ser du dina fria liter i appen​

Vilka produkter säljer ni på INGO? ​

Vi säljer bensin 95, diesel och E85 på samtliga stationer i Sverige, vissa stationer har även bensin 98. ​

Var ska jag vända mig om jag har använt mitt INGO-kort på en Circle K station och önskar reklamera?​

Kontakta oss så hjälper vi dig, läs mer här. ​

Det är fel på min faktura. Hur gör jag? ​

Om du har upptäckt något fel med din faktura så star vi alltid redo att hjälpa till. ​

Autogiro med e-post- eller pappersavisering

Läs mer om hur du skaffar autogiro här

E-faktura

Läs mer om hur du skaffar e-faktura här

E-postfaktura

Läs mer om hur du skaffar e-postfaktura här

Pappersfaktura

Läs mer om hur pappersfakturor och alternativ här​

Fakturakopia ​

Här finns den information du behöver för att beställa en fakturakopia​

När är brytdatum för fakturering och förfallodag?​

Vi bryter för fakturering i mitten av varje månad och fakturan förfaller för betalning den sista vardagen varje månad. ​

Var hittar jag Mina sidor på ingo.se? ​

Mina Sidor på ingo.se har flyttat in i INGO-appen!​

Kontakta oss

Innan du kontaktar oss vill vi tipsa om att du hittar svar på de flesta frågorna genom att kika igenom våra Frågor & svar ovan. Där har vi samlat information om hur du ska gå tillväga för diverse ärenden.

Kundservice
Helgfria vardagar 7:00-19:00
Telefon 020-788 008
Är du utomlands? Ring +46 8429 6174

Självbetjäning kan du använda via INGO-appen eller logga in via ingo.se

INGO, Circle K Sverige AB
110 17 Stockholm
Organisationsnummer 556000-6834
PlusGiro 856900-6
Bankgiro 160-7779