Frågor & svar
Vi på INGO står alltid redo att hjälpa våra kunder. Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som vi får. Använd sökfunktionen eller tryck på den kategori som passar ditt ärende bäst. Hittar du inte svaret på just din fråga så finns våra kontaktuppgifter längre ner på den här sidan.
Kontakta oss
Telefon 020-788 008
Är du utomlands? Ring +46 8429 6174
Ordinarie öppettider är 7-19*. Övriga tider hänvisas till våra frågor och svar på ingo.se eller självbetjäning i INGO-appen. I händelse av AKUT skada eller skaderisk på person, miljö eller egendom ska larmnummer 112 kontaktas.
INGO, Circle K Sverige AB
118 88 Stockholm
Organisationsnummer 556000-6834
PlusGiro 856900-6
Bankgiro 160-7779
* Möjlighet att spärra kort 24/7 till engelskspråkig kundtjänstpersonal.
FAQ
-
Mitt kort fungerar inte. Varför?
-
E-faktura
-
Kan jag ändra koden på mitt kort?
-
När är brytdatum för fakturering och förfallodag?
-
Jag har förlorat mitt kort, vad ska jag göra?
-
E-postfaktura
-
Jag har förlorat pengar på en INGO-station. Hur gör jag?
-
Kan jag beställa flera kort på mitt konto?
-
Hur får jag ett kvitto på min tankning?
-
Autogiro med e-post- eller pappersavisering
-
Kommer INGO-kortet tas bort?
-
Fakturakopia
-
Vilka betalningssätt finns det för INGO-kortet?
-
Mitt kort väntar på att aktiveras i appen. Hur aktiverar jag det?
-
Var kan jag använda INGO-kortet?
-
Pappersfaktura
-
Hur ansöker jag om INGO-kort?
-
Hur använder jag de fria liter som jag har i min app?
-
Varför ska jag koppla mitt betalkort (INGO-kort/bankkort) till INGO appen?
-
Varför har det reserverats ett belopp på mitt bankkort i samband med tankningen?