Tillbaka

Klicka här för att komma tillbaka till "Jobba hos oss".
Image
irmgard
Irmgard Mårtensson, Communications Manager

Varför valde du att jobba på INGO?

Året var 1988 då jag fick ett erbjudande att börja jobba på JET (idag INGO) med att ta fram lojalitetsprogrammet JET Club. Vilken spännande utmaning! Det största minnet jag har från JET Club tiden är nog när vi erbjöd våra JET Club kunder att köpa en stekpanna med Silver Stone Supra beläggning till ett mycket bra pris. Vår VD skrev motvilligt på ett inköp av 900 stekpannor. Vi sålde över 5000 stekpannor på två veckor. Notera att på den tiden fick alla kunder betala in beloppet i förskott och att många män hade tänkt ge bort stekpannan till sin fru som julklapp. Vi lyckades tack vare ett bra teamarbete få fram nya stekpannor till alla kunder innan jul. Efter denna succé fick jag i fortsättningen bestämma antalet själv.

 

Hur är det jobba på INGO

Underbart, fantastiska kollegor som ställer upp för varandra, bryr sig om varandra. Vi är INGO-familjen där alla jobbar nära kunderna.

 

Vad får dig att gå till jobbet varje dag?

Mina fina kollegor, att få jobba inom en bransch som berör de flesta, att jobba med ett starkt varumärke, spännande, utmanande och roliga arbetsuppgifter ?. Många gånger har jag känslan när jag är på jobbet att ”det här är mitt”.

 

Hur ska man vara för att trivas hos oss?

Öppen, positiv, engagerad, ställer upp för varandra, kundfokus

 

Hur skulle du beskriva kulturen?

Öppen, varm, engagerad, ställer upp för varandra, kundfokus, rättvis och stark.

 

Hur har du utvecklats under din tid på INGO?

Det har varit en fantastisk spännande resa. Under mina år med JET fanns vi i fyra länder; Sverige, Danmark, Norge och Finland. En utmaning att förstå de kulturella skillnaderna mellan länderna och ta hänsyn till dem, framför allt att adaptera till det finska språket.

Personligen har jag utvecklats mycket under mina år på INGO (JET). En tvåårig utbildning i affärskommunikation på IHM gav mig möjlighet och förtroendet att ansvara för kommunikationen, både externt och internt