Frågor & Svar

Vi på INGO står alltid redo att hjälpa våra kunder. Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som vi får. Använd sökfunktionen eller tryck på den kategori som passar ditt ärende bäst. Hittar du inte svaret på just din fråga så finns våra kontaktuppgifter längst ner på den här sidan.

Kontakta oss

Innan du kontaktar oss vill vi tipsa om att du hittar svar på de flesta frågorna genom att kika igenom våra Frågor & svar nedan. Där har vi samlat information om hur du ska gå tillväga för diverse ärenden.

Kundservice
Telefon 020-788 008
Är du utomlands? Ring +46 8429 6174

Ordinarie öppettider är 7-19*. Övriga tider hänvisas till våra frågor och svar på ingo.se eller självbetjäning i INGO-appen. 

Är det ett akut ärende gällande din tankning kan du få hjälp av en engelsktalande medarbetare utöver ordinarie öppettider. Av säkerhetsskäl kan inte information för utbetalning av kontantreklamation tas emot via telefon, i dessa fall hänvisar vi till att fylla i en reklamation för snabb hantering.

I händelse av AKUT skada eller skaderisk på person, miljö eller egendom ska larmnummer 112 kontaktas.

INGO, Circle K Sverige AB
118 88 Stockholm

Organisationsnummer 556000-6834
PlusGiro 856900-6
Bankgiro 160-7779

 

* Möjlighet att spärra kort 24/7 till engelskspråkig kundtjänstpersonal.

  • Var hittar jag Mina sidor på ingo.se? ​
  • När är brytdatum för fakturering och förfallodag?​
  • Hur får jag ett kvitto på min tankning?​
  • Jag har förlorat pengar på en INGO-station. Hur gör jag? ​
  • Varför har det reserverats ett belopp på mitt bankkort i samband med tankningen?
  • E-faktura
  • Kan jag ändra koden på mitt kort?
  • Mitt kort fungerar inte. Varför?  
  • Mitt kort väntar på att aktiveras i appen. Hur aktiverar jag det?
  • Var kan jag använda INGO-kortet?
  • Kan jag beställa flera kort på mitt konto?
  • Vilka betalningssätt finns det för INGO-kortet?
  • Hur kommer det sig att INGO ingår i den juridiska enheten Circle K Sverige AB? ​
  • Hur ansöker jag om INGO-kort?
  • Hur vinner man i spelen?
  • Varför ska jag koppla mitt betalkort (INGO-kort/bankkort) till INGO appen?​
  • Jag har förlorat mitt kort, vad ska jag göra? 
  • Autogiro med e-post- eller pappersavisering
  • E-postfaktura
  • Vad gäller för företag hos INGO?


 

Kontaktformulär